Faq

Bestelling

Hoe kan ik mijn geplaatste bestelling aanpassen?

We kunnen helaas geen bestelling aanpassen die reeds geplaatst is.

Of het nu gaat om het aanpassen, toevoegen of verwijderen van een artikel, of het aanpassen van het bezorgadres of de betaalmethode.

Om u namelijk zo snel mogelijk te leveren zijn de voorbereidings- en levertermijn van onze pakketten maximaal verkort.

We kunnen echter een bestelling annuleren binnen de 30 minuten na het plaatsen van de bestelling. Neem om dit te doen direct contact met ons op via 026 20 02 66 of via ons contactformulier.

Wat is een e-reservering?

E-reservering is een dienst waarmee je een artikel, dat je op de site pimkie.be hebt gezien, kunt reserveren in een Pimkie-winkel naar keuze.

Deze dienst is gratis en beschikbaar zonder enige aankoopverplichting.

Er zijn enkele vereisten om van deze dienst gebruik te kunnen maken:
Deze is alleen geldig voor Pimkie.be. Een e-reservering is gekoppeld aan een artikel. Per dag kan je maximaal 3 items e-reserveren.

Promocodes, flash sales en verkoop voor trouwe klanten via Internet zijn niet geldig in het kader van de e-reservering. Je kan echter korting krijgen door bij het afrekenen je "Surprise me more"-klantenkaart te tonen.

Speciale gevallen waarin de e-reservering niet wordt aangenomen:
Een Pimkie-winkel behoudt zich het recht voor om de dienst tijdelijk op te schorten (vooral tijdens uitverkoop of vernieuwing van de winkelvoorraad); tijdens deze bijzondere maatregel zal het dus niet mogelijk zijn de winkel te kiezen bij de rubriek e-reservering.

Binnen 2 uur na je e-reservering neemt de Pimkie-winkel contact met je op via sms en e-mail met meer informatie over de beschikbaarheid van het artikel.

Binnen 2 uur ontvang je van de Pimkie-winkel een e-mail en een sms ter bevestiging. Je hebt 48 uur om je bestelling in de winkel te passen en af te halen. Na deze periode wordt je bestelling geannuleerd.

Zodra je een bevestiging via e-mail of sms ontvangen hebt, kan je naar de Pimkie-winkel gaan.

Zorg dat je je identiteitskaart en orderbevestiging, die je via e-mail ontvangen hebt, meeneemt. De betaling vindt plaats in de winkel op de dag dat het product wordt opgehaald bij de kassa.

De klantenservice van Pimkie is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9 tot 18 uur op het nummer +33 (0)26 20 02 65. Je kan ook via e-mail contact met ons opnemen met het formulier beschikbaar op de volgende site.

Hoe kan ik mijn geplaatste bestelling annuleren?

Om u zo snel mogelijk te leveren zijn de voorbereidings- en levertermijn van onze pakketten maximaal verkort.

We kunnen echter een bestelling annuleren binnen de 30 minuten na het plaatsen van de bestelling. Neem om dit te doen direct contact met ons op via 026 20 02 66 of via ons contactformulier.

Levering

Wat zijn de verschillende verzendwijzen, levertermijnen en tarieven?

2.1. Wat zijn de verschillende verzendwijzen, levertermijnen en tarieven?

Wij bieden 3 verzendwijzen te kiezen naar uw voorkeur:

VERZENDWIJZE In de winkel Bij afhaalpunt Aan huis
VERZENDKOSTEN INCL. BTW
  € 0 € 2,99 € 5,99
KOSTELOOS
  zonder minimaal aankoopbedrag vanaf € 60, netto aankoopbedrag (na aftrek van alle kortingen) vanaf € 60, netto aankoopbedrag (na aftrek van alle kortingen)
GESCHATTE LEVERTERMIJN (WERKDAGEN)
  3 4 4

In welke landen kan er bezorgd worden?

Woont u niet in België maar bent u toch gevallen voor onze collectie?

We kunnen u ook een levering binnen x werkdagen aanbieden in Luxemburg voor het tarief van € x. Voor een levering in een ander land raden wij u aan te kijken op een van onze andere webshops, via de knop “Land/ taal” of neem contact met ons op via ons contactformulier.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

U kunt uw pakket in een paar keer klikken volgen: log in op uw account en klik op “Mijn bestellingen”. Door op het trackingnummer dat voor uw laatste bestelling staat te klikken wordt u automatisch doorgeleid naar de trackinglink van uw pakket op de site van de vervoerder.

Als u voor een levering in de winkel heeft gekozen zal het trackingnummer niet zichtbaar zijn in uw account.

U ontvangt daarentegen naast uw orderbevestiging een eerste e-mail waarin staat dat uw pakket verzonden is en een tweede e-mail wanneer uw pakket in de winkel van uw keuze geleverd is.

U heeft dan 15 dagen om het pakket op te komen halen.

Retourneren, omruilen of terugbetaling

Ik wil graag een deel van mijn bestelling of de gehele bestelling retourneren

Heeft u uw bestelling net ontvangen en wilt u een deel ervan of de gehele bestelling terugsturen?

U heeft 30 dagen (14 dagen voor de afgeprijsde artikelen) om deze terug te sturen.

De artikelen moeten vanzelfsprekend nieuw zijn en in de originele verpakking.

Wij bieden u drie manieren om te retourneren aan: In de winkel, het afhaalpunt of per post.

1. Retour in de winkel:
Lever uw artikelen voorzien van de volledig ingevulde retourbon (het aantal en de reden van retournering) in. Als het product dat u graag had gehad beschikbaar is in de winkel, kunnen we deze omruilen (met dezelfde referentie en dezelfde kleur).
Als het product niet beschikbaar is dan betalen wij u terug.

2. Retournering bij een afhaalpunt:
Lever uw artikelen voorzien van de volledig ingevulde retourbon (aantal en reden van retour) in bij een afhaalpunt naar keuze.

OPGELET: retours via een afhaalpunt zijn enkel mogelijk indien de bestelling werd geleverd via een afhaalpunt.

Zodra het pakket ontvangen is in het magazijn en gecontroleerd is door ons team zullen wij overgaan tot de terugbetaling.

3. Per post: (Verzendkosten voor uw rekening)
PIMKIE
Tannenstrasse 20
DE-77731 Willstätt Eckartsweier
Deutschland
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Kunt u uw retourbon niet terugvinden?
Klik hier om deze in PDF-formaat te downloaden.

Wat is de termijn van de terugbetaling?

Na ontvangst van uw pakket in ons magazijn gaan wij over tot de terugbetaling door middel van overboeking op de bankrekening die u heeft gebruikt bij het plaatsen van uw bestelling. Deze zal worden uitgevoerd binnen een termijn van 5 werkdagen na de datum van de aanvraag van de terugbetaling.

Waarom worden mijn verzendkosten niet terugbetaald?

De verzendkosten worden terugbetaald in het geval waarin u de bestelling in zijn geheel terugstuurt.
Als u een of meerdere artikelen heeft gehouden, worden de verzendkosten niet terugbetaald want de levering heeft plaats gevonden.

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Betaling

Wat zijn de betalingsmogelijkheden op Pimkie.be?

De betaalmethodes geaccepteerd op onze site zijn via creditcard (VISA, MASTERCARD), Paypal en Bancontact/Mister Cash

Ik wil graag meer weten over de veiligheid van de betaling

De uitgevoerde transacties op de site zijn beveiligd door het online betalingsplatform PayZen. Deze oplossing is een merk van de Lyra Network groep, een erkende betalingsoperator in de banksector.

PayZen verzekert u van een optimale veiligheid dankzij de PCI DSS certificering en het gebruik van het protocol SSL die alle informatie verbonden aan uw bestelling versleutelt. Uw bankgegevens worden op geen enkel moment zichtbaar of doorgegeven aan de handelaren.

Hoe kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Heeft u een cadeaubon ontvangen en wilt u deze nu gebruiken op onze site?
Het is heel eenvoudig: voeg na het toevoegen van de artikelen van uw keuze aan het winkelmandje bij de stap “Kies uw betaalmethode” de code die op uw cadeaubon staat in bij het veld “Ik heb een cadeaubon” en klik op OK.

Het totaalbedrag van uw winkelmandje wordt geactualiseerd nadat u de code heeft ingevoerd.Mocht u nog meer vragen hebben, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Hoe kan ik mijn actiecode gebruiken?

U heeft een kortingscode ontvangen en u wilt deze gebruiken op onze site.
Het is heel eenvoudig: vul na het toevoegen van de artikelen van uw keuze de actiecode in in het veld “Mijn code” en klik op OK. Het totaalbedrag van uw bestelling wordt geactualiseerd na het invullen van de code. Als de code ook van invloed is op de verzendkosten zult u de toepassing van de korting zien bij de volgende stap van uw bestelling.

Mocht u nog meer vragen hebben, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

GIftCertificatePimkie

Klantaccount

Hoe kan ik mijn account aanmaken?

Om uw account aan te maken gaat u naar de rubriek “mijn account” en klikt u op de knop “mijn account aanmaken”.Door middel van een formulier kunt u uw e-mailadres, uw wachtwoord en uw persoonlijke gegevens invullen en opslaan door te klikken op “mijn gegevens bevestigen”.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Log in op uw account om uw persoonlijke gegevens aan te passen en voer de noodzakelijke aanpassing uit in de rubriek “mijn persoonlijke gegevens en voorkeuren” (aan te passen!).

Wij vragen u om iedere aanpassing in uw account te controleren alvorens uw bestelling te bevestigen.

Ik wil me graag abonneren op de Pimkie-nieuwsbrief

Heel goed idee! Als u nog geen account heeft aangemaakt op de site, kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen in het veld onderaan de site.

Als u al een account heeft aangemaakt kunt u uw abonnement op onze nieuwsbrief in uw account beheren.

Voor al uw vragen kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 026 20 02 67.

Ik wil me graag afmelden voor de Pimkie-nieuwsbrief

Als u geen account heeft aangemaakt op de site kunt u zich afmelden door op de link voor afmelding te klikken die onderaan de e-mails staat die wij naar u verzenden.

Als u een account heeft, kunt u uw abonnementen direct in uw account beheren.

Neem contact met ons op

Ik wil graag contact opnemen met de klantendienst

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.U kunt ons ook bellen via 0 26 20 02 66.

Trouweklantenprogramma

Wat houdt het trouweklantenprogramma Surprise Me More in?

Ga voor alle details van het programma naar de overzichtspagina.

Hoe kan ik meedoen aan het trouweklantenprogramma Surprise Me More?

Het is heel eenvoudig! In de winkel: bij uw eerste aankoop van minimaal € 15,- registreren we uw e-mailadres. U ontvangt vervolgens een e-mailbevestiging waarin u wordt uitgenodigd om uw aanmelding online in uw persoonlijke omgeving te voltooien.

Online: bij iedere bestelling van minimaal € 15,- hoeft u alleen maar het vakje “Ja, ik wil me graag aanmelden voor het trouweklantenprogramma Surprise Me more” aan te vinken.

Hoe krijg ik mijn klantenkaart?

Daar zorgen wij voor!
U hoeft alleen maar naar een winkel naar keuze te komen met uw e-mail met de bevestiging van uw inschrijving in uw persoonlijke omgeving. U krijgt van ons uw klantenkaart, een welkomstboekje en een kortingsbon van 10%, geldig gedurende 30 dagen op al uw aankopen (met uitzondering van sieraden).

Heeft u een bestelling geplaatst op de site pimkie.com? Dan ontvangt u uw klantenkaart in uw pakket of in een aparte brief, begeleid door uw kortingsbon van 10%, geldig gedurende 30 dagen op al uw aankopen (met uitzondering van sieraden).

Is de klantenkaart gratis?

De klantenkaart is gratis en u kunt deze aanvragen vanaf een aankoop van € 15,- in de winkel of online. Hetzelfde geldt voor de inschrijving voor het trouweklantenprogramma Surprise Me More.

Ik heb geen email ter bevestiging van de inschrijving ontvangen

Dat is niet erg!
Als u geen email ter bevestiging van uw inschrijving heeft ontvangen, controleer dan of u uw inschrijving goed heeft bevestigd online en of er geen fouten in uw e-mailadres zitten. Denk er ook aan om in uw spam e-mails te kijken.

Ik ben mijn klantenkaart verloren / mijn klantenkaart is gestolen?

Geen paniek! Ga naar een Pimkie-winkel naar keuze en u ontvangt van ons een nieuwe klantenkaart.

Ik wil graag mijn persoonlijke gegevens aanpassen?

Dat kan!
U heeft op ieder moment toegang tot uw gegevens en u kunt deze aanpassen in de rubriek “Mijn gegevens” in uw persoonlijke omgeving.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Klik op de knop 'wachtwoord kwijt' op de inlogpagina. Uw wachtwoord wordt per e-mail naar u toegestuurd.

Hoe werkt de kortingsbon -10%?

Uw kortingsbon van 10% is geldig vanaf de volgende dag bij iedere aankoop en gedurende 30 dagen volgend op deze datum op uw volgende aankoop (met uitzondering van sieraden), in de winkel en online. De bon is niet te combineren met andere kortingsbonnen of met andere lopende acties.

Ik ben mijn kortingsbon -10% kwijt

Om gebruik te maken van de korting van 10% dient u helaas verplicht uw bon in de winkel te laten zien. De bonnen zijn uniek en kunnen niet worden omgewisseld.